Întrebare … întrebătoare!(4)

image

Când erai mic/ă, ce le răspundeai celor mari la întrebarea: Tu ce vrei să te faci când vei fi mare?

Îmi amintesc că întotdeauna mi-am dorit să fiu musafir. 😀
Da! Să fiu răsfătată!
Ăsta a fost raspunsul meu o lungă bucată de vreme.
Sigur, mai târziu, când am început să pricep că e musai să fac şi altceva pe lângă vizitele mult visate, am început să-mi doresc să fiu ba doctoriťă, ba ditamai gimnasta, ba o mare artistă. Apoi îmi doream să fiu Albă ca Zăpada, cofetăreasă, vânzătoare de vată pe băț la colțul blocului, etc.
Mai spre începutul claselor primare, m-am decis : „când voi fi mare, vreau să fiu scafandră!!!”
Ştiuuuu! Ciudat! Dar eram fascinată de scafandrii! De procedura în sine. De butelia de oxigen ataşată la spate şi de tubul ăla pe care îl țineau în gură de scoteau „bulbuci” atunci când respirau! :)))))
Şi deci, când eram întrebată ce şi cum, scoteam pieptul înainte şi mă şi vedeam scafandră!!
Îmi amintesc că toți, dar absolut toți, râdeau!!! O făceau probabil pentru ca aveam undeva pe la 15 kg şi evident că nu eram capabilă să țin tubul ăla nici măcar cât să-mi facă nenea fotograful o poză! :))))

34 de gânduri despre „Întrebare … întrebătoare!(4)

    • Eh … în copilărie nu regăsim cuvântul „imposibil” de-acolo probabil meseriile visate!
      Păcat că suntem obligați intr-un fel sau altul, să ne revenim din visare!
      A mică a mea, a spus că vrea să devină poştaşă. Acum de când a început meditațiile la pian, vrea să cânte pe scenă, aşa, ca o mare pianistă. 🙂
      Dumnezeu ştie cum va fi până la urmă… dar sunt frumoase visele astea, oricum le-ai lua! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

  1. Cam aşa au sfârşit visele mele:

    „Dar nici cu ochelarii pe nas
    Nu mai vad visele si e grav.
    Ca sa stiu unde-am ramas,
    Sterg globii ochilor c-un postav.
    O hemoragie de-ncurcaturi
    Si pe plan international.
    Oamenii, tot mai impuri,
    Se lasa dusi, dusi de val.
    Ah, cum ma ustura de la ficati,
    Ah, cum ma doare
    Aceasta trista alunecare!
    Aceasta atmosfera de esuare,
    Aceasta lume de nevropati!” – M. Sorescu.

    … la ce bun să te gândeşti ce ai fi vrut să fii şi nu ţi-a ieşit? Ce-a rămas e bun rămas, poate este exact ceea ce trebuia să fie, cine ştie…Nu m-am dumirit încă.
    Mi-amintesc vag că voiam să fiu mare…Ei bine, mi-a reuşit.

    Apreciază

  2. Si eu visam sa fiu mare,si-apoi sa conduc tractoare,sa’ntorc brazde de pamînt,batut de ploi si de vânt.Când m-am facut marisor,am renuntat la tractor,priveam pasarile-n zbor,ma visam aviator,însa acest ultim vis,obsedant de nedescris,reprezinta un vesnic ‘dor’,simt ,doresc si-acum sa zbor…

    Apreciază

      • Poti sa-i spui ” iubiricii” tale,ca va putea în mod cert. Tu stii ca toti cei ce vor si cred,o pot face în Duh si Adevar,învingând forta gravitatiei materiei,prin metamorfoza (transcndenta mortii si învierii) si a înaltarii duhovnicesti.:)

        Apreciază

  3. Cu siguranta toti am trecut prin asta in decursul copilariei, ii vedeam pe cei mari cum stateau afara pana seara tarziu, iar noi eram chemati acasa devreme. Ii vedeam pe altii cum faceau diverse lucruri la care noi nu aveam acces, ori fiindu-ne interzise, ori nefiind in stare. Si totusi… vroiam sa fim mari. Faceam fiecare ce vroia, eram rasfatati si primeam totul fara sa dam la schimb nimic, dar totusi, vroiam sa fim ca si cei mari, insa timpul ne statea in loc. Eram egoisti si nu vroiam sub nici o forma sa intelegem ca nu totul in lumea poate fi chiar asa cum vrem. Cresteam…si nu credeam ca viata poate fi mai grea, fiind obisnuiti cu stilul nostru, asa era…si ne placea!

    Iar acum ca am crescu mult prea multe sau schimbat, sau defapt…nimic nu mai e la fel, nici noi, nici jocul de-altadata si totusi… atunci vroiam sa fim mari!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Mi-am dorit să fiu medic, vânzătoare la aprozar, mărgelăreasă, covrigareasa, designer vestimentar, avocată, spioană, scriitoare si jurnalistă. În anii `90, părinții mei au avut un aprozar într-o piață din București, apoi s-au mutat la tarabă. Îmi plăcea să-i urmăresc cum discută cu clienții, cântăresc, vând și sunt amabili. Câteodată mă lăsau și pe mine să vând. Acasă îmi improvizasem și eu taraba mea: aveam castane pe post de cartofi, fasole, boabe de porumb și boabe de grâu. Îmi improvizasem un cântar și aveam chiar și niște greutăți mici. Mărgelăreasă mi-am dorit să fiu după ce am văzut, în Costinești, tot prin anii `90, niște oameni care făceau medalioane personalizate. Covigăreasă mi-am dorit să fiu pentru că îmi plăcea să modelez covrigi. Mamaie m-a învățat. În ciuda faptului că, în liceu, eram pasionată de biologie și chimie, iar profesorii deja mă vedeam medic și aproape că-și făcea programare la mine, n-am dat la Medicină. La teorie sunt bună, însă dacă văd răni deschise pur și simplu intru în panică și mi se face rău.

    Apreciază

  5. Răspunsul meu invariabil , din copilărie până acum…a fost și este…să mă JOC. Poate de aceea am făcut de toate, dar nimic care să mă lege. LIBERTATEA este singurul rost în viață, iar jocul ți-o conferă.

    Apreciază

  6. Tractorist !!!
    Și tata a spus, bine !
    După aia am renunțat, fiindcă mi s-a aprobat dorința, și mi-am „ales” să fiu „curățător de serviciu”, și tata a spus, bine !
    Că de atâta bine, am hotărât să-l enervez pe bunu’ meu tata, și am făcut adunare generală cu Maia (mama), tata și bunicii.
    Au rămas înmărmuriți când am explicat că vreau să fiu gropar …
    Norocu’ meu că am mai crescut la minte, că altfel. ..

    Apreciat de 1 persoană

  7. 😂 😃
    Dă de unde, nici vorbă!
    Am fost pedepsită cu ore de pian.
    Le-am explicat ca are prea multe clape, și doamna Berwanger mamanca portocale în timpul orei consacrate lecției. Au înțeles că nu mă pot concentra decât asupra zemoase portocale. ..

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

